درباره بیمارستان

درباره بیمارستان

بيمارستان تخصصي و فوق تخصصي گلسار يكي از معروفترين و با سابقه ترين بيمارستان هاي خصوصي در سطح استان سرسبز گيلان است . اين مركز درماني بهداشتي از سال 1375 فعاليت خود را آغاز و بتدريج در سالهاي بعد با خريد تجهيزات مدرن تر و افزايش زيربناي بيشتري ،توسعه و تكامل يافت. بيمارستان گلسار ابتدا با فضايي به وسعت 5705 مترمربع با زيربناي حدود 10650 مترمربع ساخته شد كه به تدريج توسعه و زيربناي آن به 13250 مترمربع افزايش يافت و در آن واحد هاي جديدتري به وجود آمد.در ضمن از زميني به وسعت 7000مترمربع كه در جوار بيمارستان واقع شده ، درحال حاضر به عنوان پاركينگ استفاده مي شود و انشاءالله با تامين منابع مالي و برنامه ريزي دقيق در آينده نزديك ،بيمارستان مدرن تر احداث خواهد شد . در حال حاضر بيمارستان گلسار در 5 طبقه به ترتيب :زيرزمين ،همكف،طبقات اول تا سوم تشكيل شده است و با داشتن بخش هاي نوزادان –اطفال-داخلي -عفوني -جراحي در رشته هاي مختلف قلب و عروق ،جراحي عمومي ،زنان و مامايي ،ارتوپدي ،اورولوژي ،چشم ،گوش و حلق و بيني ،اعصاب ،پلاستيك ،لاپاراسكوپي -آندوسكوپي –ERCP-آنژيوگرافي و آنژيوپلاستي -EPS(تكنيكي است كاملا جديد با دستگاههاي پيشرفته جهت درمان نامنظمي هاي قلب) -NICUبراي نوزادان بدحال –ICU-CCU،IUI،IVF(كه قريبا راه اندازي خواهد شد)-اكوكارديوگرافي -سي تي اسكن -سونوگرافي و راديولوژي -دياليز - شیمی درمانی - فيزيوتراپي –نوتواني قلب-آزمايشگاه و داروخانه و ديگر تاسيسات ضروري ارائه خدمت مي نمايد . اين بيمارستان با تمام امكانات بالقوه با 188 تخت و 710 نفر پرسنل پزشك ،پرستار و كادر اداري ورزيده در اختيار بيماران محترم استان و ديگر بيماران استان هاي مجاور و كشور هاي همسايه است .

دکتر محمد عزیزالله زاده

دکتر محمد عزیزالله زاده

-فارغ التحصیل رشته داروسازی از دانشگاه تبریز در سال 1351

-بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دی ماه سال 1375

سوابق خدمتی :

-مدیر درمان و مدیر شبکه بهداشت و درمان رشت- بهداری گیلان

-رئیس مرکز تخصصی 17 شهریور رشت

-مدیر امور داروئی و غذائی ،آزمایشگاه و مواد مخدر

-معاون غذا، دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان

-مدیر عامل بیمارستان گلسار از بهمن ماه 1375 لغایت آخر اردیبهشت 1390

دکترمهدی مطلوب

دکترمهدی مطلوب

متخصص بیهوشی

فارغ اتحصیل پزشکی از دانشگاه تبریز ۱۳۵۲

فارغ التحصیل تخصص بیهوشی در سال ۱۳۵۸ از دانشگاه تهران

فار غ التحصیل دوره تخصص از دانشگاه علوم پزشکی گیلان

اعضای هیئت مدیره
مدیر داخلی

مدیر داخلی: -

سوابق کاری :

معرفی مسئولین فنی بیمارستان گلسار

1- آقاي دكتر اسفنديار شاهسار ( متخصص جراحي عمومي ) مسئول فني شيفت صبح

2- آقاي دكتر مطلوب ( متخصص بيهوشي ) مسئول فني شيفت عصر

3- آقاي دكتر الله وردي اكبري ( متخصص جراح عمومي ) مسئول فني شيفت شب

--شرح وظايف مسئولين فني

الف- نظارت بر کلیه امور فنی خدمات پزشکی و پیراپزشکی بیمارستان و پاسخگویی در ارتباط بااقدامات انجام شده مبتنی بر قوانین ، مقررات و دستورالعمل های وزارت تبصره- با توجه به ضرورت حضور و کنترل نظارت مستمر مسئول فنی در نوبت کاری مربوطه ، مسئولان فنی در زمان قبول مسئولیت فنی نبایستی در محل دیگری مثل مطب، بیمارستان و … اشتغال داشته باشند و پروانه مسئولیت فنی همزمان نیز صادر نمی گردد. ب -سرپرستی کلیه بخشهای بستری، درمانگاه و فوریتهای پزشکی-اورژانس ج- کنترل و مراقبت وضعیت بهداشتی ، درمانی، تجهیزات پزشکی و داروئی بیمارستان د-نظارت بر انتخاب ، بکارگیری و فعالیت نیروی انسانی واجد شرایط و صلاحیت براساس ضوابط مورد قبول وزارت برای قسمتهای مختلف بیمارستان و نظارت بر فعالیتهای آنان براساس مقررات موجود. ه- ایجاد هماهنگی لازم بین واحدهای و بخش های مختلف بیمارستانی و تش کیل جلسات مربوطه براساس دستور العملهای وزارت و- نظارت بر حفظ شئون پزشکی و اجرای ضوابط انطباق امور پزشکی با موازین شرع مقدس و دستور العمل های مربوطه. ز-جلوگیری از اعمال پزشکی غیرمجاز بدون اندیکاسیونهای علمی ح-رسیدگی به شکایات بیماران در امور فنی و پاسخگویی به آنان و سایر مراجع ذیربط. ط- نظارت بر جمع آوری اطلاعات و آمار مربوط به ارائه خدمات ، نحوه فعالیت بیمارستان و تهیه گزارش در صورت درخواست مراجع ذیربط براساس قوانین- مقررات و دستورالعملها ی- کنترل و نظارت بر ارائه خدمات لازم به بیماران در تمام ساعات شبان ه روز و ایام تعطیل با رعایت مقررات مصرح در این آئین نامه ک- کنترل و نظارت بر پذیرش موارد فوریتهای پزشکی بیمارستانها براساس تخصص هایی که مجوزآن را دریافت کرده بایستی امکانات ، نیروهای تخصصی و کادر پیراپزشکی مورد نیاز را برای درمان بیماران اورژانسی بصورت ۲۴ ساعته در اختیار داشته باشد و هیچ بیمار اورژانسی به مرکز دیگرنبایستی انتقال داده شود مگر در شرایطی که در حیطه تخصصی بیمارستان نبوده که در اینصورت پس از انجام اقدامات اولیه درمانی مستقیما” و یا از طریق ستاد هدایت و اطلاع رسانی دانشگاه مربوط اقدام به اخذ پذیرش می گردد. ل- نظارت بر گزارشدهی صحیح و به موقع مشخصات بیماران مبتلا به بیماریهای واگیر قابل گزارش،به مرکز بهداشت شهرستان مربوطه تبصره: فهرست بیماریهای واگیر قابل گزارش وچگونگی گزارشدهی توسط وزارت مشخص و اعلام می شود. م- ارسال آمار کلی فعالیتهای بیمارستان هرسه ماه یکبار به دانشگا ه /دانشکده مربوطه طبق فرم مخصوص که از طرف وزارت در اختیار آنها قرار می گیرد ن- نظارت بر پذیرش بیماران و رعایت تعرفه های مصوب دولت طبق ضوابط مربوطه س- اعلام نواقص و تخلفات ارتکابی در نوبت های کاری بیمارستان از وظایف و دستورالعملهای مربوطه ( از جمله اقدامات خلاف موازین اسلامی ، قانونی ، شئون پزشکی و اخلاقی کادر پزشکی و پیراپزشکی ) به موسس بیمارستان ، وزارت ، دانشگاه /دانشکده مربوطه ، سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی و سایر مراجع ذیربط ش- ایجاد هماهنگی بین مسئولان فنی و نظارت بر عملکرد آنها ض- شرکت در جلسات هماهنگی تشکیل شده از طرف دانشگاه/دانشکده ذیربط ف-مسئولان فنی بیمارستان می توانند از موسسین بیمارستان نیز باشند و در هرحال هر فرد فقط می تواند حداکثر مسئول فنی دو نوبت کاری در هر شبانه روز باشد. تبصره یک- هر یکی از مسئولین فنی در نوبت کاری خود مسئولیت آن قسمت از وظایف مربوط به خود را که در ارتباط با فعالیتهای جاری بیمارستان است بعهده خواهند داشت. تبصره دو--بیمارستان باید دارای دفتر مخصوصی باشد و کلیه مسئولان فنی موظفند همه روزه پس از پایان کارخود اقدامات انجام شده بیمارستان را طبق ضوابط مربوطه یادداشت و یا مشکلات بوجود آمده را در آن ثبت ، امضاء و ممهور به مهر نظام پزشکی نمایند. تبصره سه-در صورت عدم امکان حضور هریک از مسئولان فنی بیمارستان به مدت حداکثر ۳ ماه با موافقت دانشگاه/دانشکده مربوطه ، مسئول فنی موقت (جانشین ) مسئولیتهای وی را بعهده خو اهدگرفت و در صورت غیبت بیش از سه ماه در سال بایستی فرد دیگری بعنوان مسئول فنی طبق ضوابط معرفی گردد. تبصره چهار- نام و مشخصات بیماران اورژانس باید در دفتر مخصوص ثبت و اسامی افراد فوت شده برحسب دستورالعملهای وزارت با ذکر علت و زمانبندی تعیین شده به معاونت مربوطه دانشگاه/دانشکده گزارش شود. ماده ۱۴ – بیمارستانها باید حداقل یک دستگاه آمبولانس برای تمام ساعات دراختیار داشته باشند. تبصره ۱- آمبولانس بیمارستان صرفا” مجاز به انتقال یا جابجایی بیماران تحت درمان خود در موارد مورد نیاز می باشد. تبصره ۲- مشخصات فنی ،تجهیزات ، ملزومات ، و خدمه آمبولانس براساس ضوابط مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی خواهد بود

رسالت بیمارستان

رسالت این مرکز درمانی خدمت رسانی به بهترین گونه و بالاترین سطح ممکن از نظر کمی و کیفی به تمامی مراجعه کنندگان گرامی است. گام برداشتن در جهت تامین امکانات رفاهی بیماران و جلب رضایت آنها ، تجهیز و مدرن کردن کلیه وسایل پزشکی مورد لزوم با تکنولوژی روز دنیا ، افزایش رضایتمندی و اجرای طرح تکریم ارباب رجوع به بهترین نحو ممکن با اجرای کامل دستورالعمل منشور حقوق بیمار در جهت جلب رضایت و کاهش میزان نارضایتی بیماران ،از دیدگاههای این مرکز است . کلیه پرسنل اعم از مسئولین ،متخصصین ،پزشکان ،پرستاران ، ماماها و همچنین کادر اداری و پشتیبانی بیمارستان ،انگیزه حضور خود را خدمت صادقانه به انسانهااز هر قشر و گروه می دانند و برآنند تا نیازها و انتظارات منطقی مراجعین را شناسایی و تا حد امکان درجهت رفع آن تلاش نمایند.